"Żyjemy a dopóki żyjemy wszystko jest możliwe".- Roz

piątek, 22 marca 2013

Żydzi i Policja

Fanką wielką Polskiego kina nie jestem, ale obejrzałam ostatnio dwa filmy.
"Pokłosie"
temat niezbyt w Polsce dobrze widziany, zamieszanie po premierze filmu całkiem niezłe, nie wiem, czy nie zamierzone.
Wg mnie, dobry, wart obejrzenia, nie dłuży się, kryminał, thriller, obyczajówka.




 Drugi film to, "Drogówka".
Szokujący, dobry, wulgarny, ciekawie nakręcony.
Trochę jednak nie moja bajka.
Chociaż może kopia po prostu była nienajlepsza.




***
Ponoć ma spaść śnieg. I ma przyjść mróz.
Nareszcie będzie śnieg na święta!

85 komentarzy:

  1. Kocham twoje poczucie humoru Futi:)))
    fakt, ze ja nie pamietam takiego mroznego marca
    ja mam duzo opoznienie w polskich filmach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam nadal bożonarodzeniowo w domu :)

      Usuń
    2. :)))))))))))))))))
      :))))))))))))))
      ponoc ma spaść śnieg:))))))))
      umarłam:)))
      u mnie biało w cholerę :))
      i jeszcze spaść???
      popłakałam się :)))

      Usuń
    3. ale ja Ci wierzę :)))))
      rżę jak ...
      :)))))))))

      Usuń
    4. chyba bym nie wierzyła, jakbyś napisała, że ma przestać:))))))

      Usuń
    5. zastanawiam się czy choinki w wydmuszki nie poubierać:) a te biedne dzieci tego zajączka w śniegu będą musiały szukać...

      Usuń
    6. :))))))))))
      jestem spłakana ze śmiechu:))

      Usuń
    7. oj tam oj tam u moich rodziców stoi jeszcze ŻYWA choinka ze świąt. Ma już przyrosty z 15 cm . Mówię do Tatulka - ojcze , przeginasz pałę z bombkami w marcu a on na to ---- nie po to francę stroiłem przez 5 godzin żeby ja tak szybko rozbierać... jak ktoś ubierał sobie pól godziny to po świętach mógł rozbierać ...moja ma stać aż zdechnie........

      Także ja mam Wielkanoc na zimowo---nie zdziwię sie jak pośród bombek będą jajka i zajączki:)

      Usuń
    8. no nie wierzę w tę choinke!!

      Usuń
    9. a ja wierzę.... raptem dwa tygodnie temu zmusiłam kolegę-małżonka do wyniesienia... i ty tylko dlatego wyniósł, że mieli przyjść goście, którzy już raz się z niej śmiali :)

      Usuń
  2. drogówkę własnie zaraz włączę

    OdpowiedzUsuń
  3. futi, Ty tym tytułem nie wywołuj koko z lasu :)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, dopiero na to wpadłam:)

      Usuń
    2. ryba też dziś pojechała z tytułem"dziwni ludzie"
      uchhhh jak się rozczarowalam, jak przeczytałam post :))))))))))

      Usuń
    3. mówiąc szczerze u Ciebie liczyłam też na coś innego :)))))))

      Usuń
    4. ja też, myślałam że to o mnie:P

      Usuń
    5. to mogło być o każdej z nas, ale największe szanse miała ...
      a tu taki zonk:PPPP

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    7. e, usunęłam, nie będę wulgarna:P

      Usuń
    8. no mnie też ... wyczyść :P

      Usuń
  4. Nie ma spaść - tylko pada !!
    To ścierwo od wczoraj wieczorem zasypuje mnie na amen. Świat nie widać!!!

    Co to a imprezy, libacje!! Patti się już nie woła ......dobra drogie koleżanki zapamiętamy to Wam , I odpowiednią notatkę służbową też się sporządzi!!!

    Drogówka - jak dla mnie hicior !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :P
      było wczoraj wesoło, impreza bez zaproszeń:)trza było wbijać z nalewkom:D
      szczególnie jednej nie zapraszałam a pacz, przygalopowała:P

      Usuń
    2. Patti, to nie szlajaj się po świecie
      tu to jest dopiero światowo, zwłaszcza jak ktoś z kurnika spierdzieli :))))

      Usuń
    3. dzis moze byc smutniej, bo koko moze nie doleciec

      Usuń
    4. Imprezujecie po nocach .........a grzeczne dziewczynki w tym czasie już spiom....

      Usuń
    5. dziś to ja imprezuje z Żonami w realu, więc ja się pewnie na wirtualną imprezę nie załapię:P

      Usuń
    6. ojej... widzę, że mnóstwo straciłam....

      Usuń
    7. impreza cykliczna,że tak powiem :))))
      wystarczy że szkapa kłusem przybiegnie:)

      Usuń
  5. W kwestii śniegu...

    http://oceanofstupidity.files.wordpress.com/2013/03/524890_10151369339556099_705471838_n.jpg

    ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. W kwestii śniegu to ja zrobiłam co mogłam i u mnie się topi!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w kwesti śniegu u nas ma padać jutro
      i mróz ma być
      przestaję segregować te śmieci...

      Usuń
    2. nie wierzę Miśka, chyba że wstawiłaś w garnku na gaz:P

      Usuń
    3. kurcze - teraz marznie to, co się stopiło;(
      Jutro idę lepić bałwana!!:))

      Usuń
    4. u moich sąsiadów stoi iglo, autentycznie....

      Usuń
  7. wy tu gadu-gadu a ja wykładach do 20.20 ;(((

    OdpowiedzUsuń
  8. hej hej :)
    zajrzałam i spodobało mi się :)
    Odwołaj błagam ten śnieg na święta, może jak przestaniemy o nim mówić to jakoś wycofa się rakiem? :/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co ty sie raka czepiasz??:PPP

      Usuń
    2. a moze lepiej Z rakiem?

      Usuń
    3. każdy marzy o śniegu na święta, prawda? :) nie odwołuję!

      Usuń
    4. ale jesteście drobiazgowe ;) Raki i śniegi WON!!!!!
      Futrzak ale jesteś :P Jak bendzie śnieg na świenta to bendzie tfoja wina :P

      Usuń
    5. i tak wszystko zawsze to moja wina:)

      Usuń
  9. "Nareszcie będzie śnieg na święta"! - tutaj padłam:>:>:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas dziś pogoda piękna. śnieg, mróz, wszystko się skrzy, piękne słońce. Kto wie, jak się mocno postaram, może uda się wyrwać na spacer do lasu przed pracą.

      Usuń
  10. Nie widziałam ani jednego, ani drugiego filmu. Wiem - grzech.
    Niestety. Muszę chyba miec odpowiedni dzień ..

    OdpowiedzUsuń
  11. pokłosie właśnie zaliczyłam
    hmm, nie rozumiem, skąd tyle szumu wobec tego filmu- w sensie oburzenia
    pewnie najbardziej pluli się ci, którzy całe zło zwalają na "żydostwo", a sami są idealni

    film mocny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polak zawsze powinien być pokazany jako kryształowa postać, no w najgorszym przypadku może być pijak, ale że tacy też byli jak w tym filmie , to na pewno bujdy.

      Usuń
    2. otóż to, daleki ten obraz od martyrologii narodowej...

      Usuń
  12. Nie Lucho, to ci, których rodziny ukrywały Żydów w czasie wojny, jak na przakład moja.
    Film jest najzywczajniej kłamliwy.
    Polecam
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Niemieckie_represje_wobec_Polak%C3%B3w_nios%C4%85cych_pomoc_%C5%BBydom
    to i tak nie jest zestawienie kompletne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nikt nie umniejsza ofiarności rodzin ukrywających Żydów, tylko były również inne historie. Nie zawsze chlubne dla Polaków.

      Usuń
    2. A Ty skąd to wiesz? Skad wiesz jak te historie naprawdę wyglądały? Akurat w Jedwabnym byli Niemcy, co bardzo dużo zmienia. O tym jak kłamliwy jest to film począwszy od faktów do detalu (np żaden polski chłop nie ukrzyżwałby kogokolwiek, bo to profanacja) napisano wiele. Trzeba się tylko trochę wysilić i poczytać coś więcej niż GW, onet czy wysiadywać przed TVN.
      A co wiesz o kolaboracji Żydów z sowietami po 17.09? Tu by trzeba dużo, dużo pisać. A przede wszystkim szukać, czytać i myśleć, bo to ostatnie w Polsce jest w stadium głębokiej inwolucji. :(

      Ps. Do kompletu – wg Niemców Żydów mordowali żołnierze AK.
      http://wpolityce.pl/wydarzenia/49511-kto-mordowal-zydow-w-europie-wschodniej-ekstremalni-antysemici-z-armii-krajowej-reka-w-reke-z-nazistami-niemcy-na-zachodzie-spiewali-wtedy-piosenki

      Jan Pietrzak, pamietasz takiego pana?

      http://wpolityce.pl/wydarzenia/49753-nasz-wywiad-jan-pietrzak-chyba-juz-nikt-na-swiecie-nie-wie-ze-ta-najstraszliwsza-wojna-zaczela-sie-od-napasci-bandyckich-niemiec-na-nasz-kraj

      Usuń
    3. Nie wiem jak wyglądały. Nie było mnie wtedy na świecie.
      Nie wysiaduję przed TVN, nie czytam GW, owszem zdarza się onet.

      Usuń
    4. to dlaczego piszesz "tylko były również inne historie"?
      skoro nie wiesz, to nie pisz.

      Usuń
    5. przepraszam, napisałam tak bo mi o coś innego chodziło, a zostałam inaczej zrozumiana.
      Niestety moje niskie IQ i brak wiedzy nie pozwala mi na polemikę w tym temacie.

      Usuń
    6. anonimowy, a znane jest Ci pojęcie "szmalcownik"?

      Usuń
    7. dla równowagi obejrzałam sobie "Dzieci Ireny Sendlerowej"

      chciałabym wierzyć, że byłoby mnie stać na narażanie siebie i mojej rodziny dla innych. Szczęśliwie żyję w innych czasach i nie oceniam, nie mogę oceniać zachowań ludzi z czasów wojny.

      w każdym środowisku są, były i będą ludzie dobrzy i źli, niestety znam też ludzi, którzy, być może w inny sposób napiętnowaliby Żydów dzisiaj, więc film nie jest tak bardzo oderwany.

      Usuń
    8. Szmalcownik- osoba wymuszająca okup na ukrywających się Żydach.
      UKRYWAJĄCYCH się. Za każdym ukrywającym się Żydem stoi kilka-naście-dziesiąt osób ryzykujących życie. O wyrokach śmierci na szmalcownikach wydawanych przez polskie panstwo podziemne słyszałaś? To ewenement w Europie. Jaki jest stosunek liczby szmalcowników do tych co zginęli ratując Żydów? co najmniej 1:10, prawdopodobnie druga cyfra jest wyższa. A do tych co ryzykowali swoje życie? 1:1000? 1:10.000? W końcu, czy to jest tematem tego filmu?

      Stuhr zabłysnął (z zalinkowanego artykulu):
      "Przywiązywaliśmy dzieci pod Cedynią jak tarcze i to jest super."
      "Nie pod Cedynią, ale pod Głogowem, nie jako tarcze lecz na maszynach oblężniczych, i nie Polacy, a Niemcy. A poza tym wszystko się zgadza."
      W filmie "Pokłosie" jest podobnie jak w powiedzeniu Maciej Stuhra.

      Ale, niech każdy przeprasza za swoją rodzinę. Jeśli miałaś w rodzinie szmalcowników, to rozumiem Twoją potrzebę pokuty. Ja takiej potrzeby nie odczuwam, a film nie tylko, że jest historycznie kłamliwy, to mnie i moją rodzinę obraża.

      Brat mojej babci przechował pięcioosobową rodzinę. Od 1941 do konca wojny. Poświęcił na to całe rodzinne oszczędności, gdyby ktoś chciał sugerować, że robił to dla pieniędzy. Przeżyli.
      Ile osób musiało mu pomagać, by to w ogóle było możliwe?

      "W art. I paragraf 4b karze śmierci podlegali zarówno Żydzi opuszczający teren getta jak również osoby pomagające uciekinierom oraz ich ukrywające. Śmierci podlegały również osoby zachęcające do takich aktów, a czyn usiłowany karany był tak samo jak dokonany"

      Usuń
    9. no właśnie
      gdyby wszyscy byli tacy szlachetni- to nie trzeba by było wydawać oszczędności.
      opłacanie sąsiadów, którzy mogli donieść?

      Usuń
    10. Lucha, Ty jednak masz głębsze problemy. Kosztorys wyglądał z grubsza tak: opłacenie Niemców przy wydostawaniu z Getta, żywność przez pięć lat, po wojnie pomoc w wyjezdzie, konkretnie do Belgii.
      Owszem, stryj ojca zginął, bo doniósł na niego sąsiad, ale Niemiec. Ale to już nie za Żydów, tylko za zwykłą konspirację.

      Usuń
    11. Zasadniczo nie chcę nadużywać gościnności Futi
      ale spytam- czy ta wyciągnięta z getta rodzina była przypadkowa, czy znajomi rodziny?

      Usuń
    12. O ile mi wiadomo, to byli (nomen omen) sąsiedzi.
      Wuj zdążył jeszcze przed śmiercią posadzić drzewko.

      Usuń
    13. no i ja wierzę, że są ludzie bezinteresownie pomagający
      ale też wiem, że są tacy, co bezinteresownie udupią człowieka
      a przekładając na tamte czasy...

      EOT

      Usuń
    14. anonimie,nigdy nie przyszłoby mi do głowy pomniejszac bohaterstwo Polaków,ukrywających Żydów w czasie okupacji. Trafileś na osobę, która interesuje się historią (szeroko pojętą) Żydów na przestrzeni wieków i tego najtragiczniejszego dla Nich okresu ostatnich kilkudziesięciu lat. Nikt, kto zna realia okupacji niemieckiej i sankcji stosowanych za ukrywanie Żydów, nie zaneguje wielkiej pomocy bardzo wielu Polaków, zaangażowanych w Ich ratowanie.
      Ale, niestety, jak w każdym narodzie, trafiali się ludzie, wykorzystujący tragiczną sytuację życiową Żydów. I to właśnie byli szmalcownicy, ludzie wywodzący się z tego samego narodu, co Ci, którzy z poświęceniem życia CAŁEJ rodziny ratowali swoich sąsiadów, znajomych, przyjaciół...
      Co do Jedwabnego...
      Radzę przeczytać książkę J. T. Grossa "Sąsiedzi", ale przeczytać , a nie przekartkować i pooglądać zdjęcia...

      "A co wiesz o kolaboracji Żydów z sowietami po 17.09? Tu by trzeba dużo, dużo pisać. A przede wszystkim szukać, czytać i myśleć, bo to ostatnie w Polsce jest w stadium głębokiej inwolucji. :( "

      Skopiowałam ten fragment, bo nie rozumiem, czemu miał on służyć? Na poparcie jakich argumentów jest napisany? Czy to ma być usprawiedliwienie parszywego postępowania niektórych Polaków?
      Prawda jest taka, że w przedwojennej Polsce występowały b. czesto zachowania
      antysemickie, najlepszym tego przykładem jest tzw. "getto ławkowe", czyli skandaliczne izolowanie studentów pochodzenia żydowskiego za milczącym przyzwoleniem rektorów wyższych uczelni.
      Dlaczego tak się działo? Ano dlatego , że byli Żydami...

      Zejdźmy wreszcie na ziemię, my, Polacy i uwierzmy, że i w naszym narodzie są bezwzględni szubrawcy i całe mnóstwo wspaniałych ludzi.



      Teraz

      Usuń
    15. w każdym narodzie są ludzie wykorzystujący słabość innych- tak ogólnie...

      Usuń
    16. gaga - pionteczka!

      anonimie, co Ty się dziwisz tym uprzedzeniom i zaprzeczasz istnienie antysmityzmu w czasie II W .Ś. - Wystarczy teraz posłuchac Radia Maryja, niektórych polityków, zobaczyć napisy na murach ..
      Całe szczęście, że nie mamy wojny teraz, bo w przeciwnym razie co niektórzy gołymi rękoma by nadal mordowali.

      Usuń
  13. http://niezalezna.pl/34808-bielecki-czuje-sie-urazony-filmem-poklosie

    "I tu chciałbym zapytać publicznie Macieja Stuhra, gdzie na Mazurach spotkał „oszalałych ludzi, antysemitów", którzy by krzyżowali na drzwiach stodoły swego sąsiada, za to, że zbiera żydowskie nagrobki?"

    http://wnas.pl/artykuly/624-chcialbym-zapytac-publicznie-macieja-stuhra-gdzie-na-mazurach-spotkal-oszalalych-ludzi-antysemitow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, z tego co piszesz można zrozumieć, że nie było Polaków donosicieli i hien wyciągających kasę od Żydów, a następnie wydających ich w ręce Niemców.
      Otóż byli. Moi dziadkowie pochodzili ze Lwowa i opowiadali mi nazwiskami, które rodziny żydowskie z ich ulicy były "sprzedane Niemcom" przez Polaków, ale opowiadali mi też o rodzinie ŻYdów uratowanych przez naszą ciotkę. Było tak i tak.

      Usuń
    2. "Czesław Bielecki, który sam mówi, że jest polskim Żydem, czuje się urażony antypolskim filmem „Pokłosie”Uważam, że ci wszyscy prości ludzie, którzy dla mojej rodziny, od znajomego księdza, zdobywali świadectwo chrztu po jakichś nieżyjących Polakach, katolikach, nagle są wstawieni w sytuację zbiorowej odpowiedzialności – tłumaczył na antenie TOK FM."

      Usuń
  14. wszyscy kanibale powinni się poczuć urażeni filmem "milczenie owiec" ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucha, Twoj "dowcip" to kula w płot.
      To tak jakbyś napisała: wszyscy szmalcownicy powinni się poczuć urażeni filmem "Pokłosie".

      Usuń
    2. my tutaj, nie jesteśmy zbyt poważne, jak byś drogi anonimie nie zauważył, jak już napisałam za głupia jestem ,albo wg ciebie za dużo TVN-u oglądam, wiec nie miejsce tutaj na naukową pedagogikę.

      Usuń
  15. @gaga
    Historyczna wartość książki Grossa jest porównywalna z „Pokłosiem“ i oscyluje gdzieś w rejonach stuhrowej Cedynii. Taki drobiazg by zilustrować rzetelność historyczną Grossa, w Jedwabnym nigdy nie mieszkało 1600 Żydów. wg dokumentów NKWD, w 1940 w Jedwabnem mieszkało 562 Żydów. Zginęło ich ok. 300.
    To, że w Jedwabnym byli Niemcy nie podlega dyskusji. Na tym terenie, czyli konkretnie na terytorium zaanektowanym przez Związek Radziecki po 17.09 przebywają od 1941 niemieckie Einsatzgruppen, które prowadziły eksterminację ludności żydowskiej. Nie neguje tego nawet sam Gross. Cytat: „Gdzie zrodził się pomysł całego przedsięwzięcia - czy wyszedł od Niemców (jak można by sądzić ze zdania "taki rozkaz wydali Niemcy" w relacji Wasersztajna), czy była to oddolna inicjatywa radnych miejskich Jedwabnego - nie sposób ustalić. Zresztą jest to chyba bez większego znaczenia, bo obie strony najwyraźniej łatwo doszły do porozumienia". Wnioski godne „rzetelnego“ historyka.

    By spalić 300 osób nie wystarczy kilka litrów nafty (która zresztą źle się pali), którą, jeśli w ogóle, mogli dysponować mieszkańcy Jedwabnego. Do tego potrzeba i to sporo, benzyny. Skąd benzyna w Jedwabnym? Zbyt wielu źródeł tak luksusowego towaru w biednym miasteczku we wschodniej Polsce, w środku wojny nie było.
    Nie neguję istnienia szmalcowników w Polsce. Powiem nawet, że było ich znacznie więcej, niż np w takiej Francji, czy nawet w samych Niemczech. Tam Żydów nie ukrywano. Tylko co z tego wynika? Jeśli Pasikowski lub Ty macie potrzebę pokuty za winy Waszych rodzin, to doceniam. Ja, jak zdecydowana większość Polaków takiej potrzeby nie mam, a powiem, że wręcz przeciwnie. A ten film bynajmniej nie ma na celu rzetelnego rozliczenia się z tym tematem.

    Gdy podejmuje się tak trudne tematy, ważne jest spojrzenie na wszystkie aspekty. Inaczej mamy do czynienia z zakłamywaniem i propagandą (niestety, mamy z tym do czynienia). Również na zachowanie Żydów we wschodniej Polsce po 17.09.39. Ale w tym wypadku przyznaję Ci rację, gdyby mieszkańcami Jedwabnego kierowała np. chęć zemsty, nie czekaliby dwóch lat na pomoc Niemców.

    Kilka artykułów prof. Strzembosza, które swego czasu opublikował w Rzeczpospolitej:
    http://www.naszawitryna.pl/jedwabne_193.html
    http://www.naszawitryna.pl/inny_obraz_sasiadow.htm
    http://www.naszawitryna.pl/jedwabne_7.html
    Jeśli zależy Ci na rzetelnej informacji, a nie "i tak już masz wyrobione zdanie" to przeczytaj. Choćby po to, by porównać.

    @Viki.
    "Co prawda nie popełnili zbrodni, ale gdyby teraz mięli okazję ją popełnić, to z pewnością by to zrobili" – takie oskarżenie nie przejdzie w żadnym sądzie, nawet w III RP (chociaż co do tego ostatniego mam wątpliwości).

    OdpowiedzUsuń

Miło by było jakbyś zostawił komentarz, chyba że jesteś trollem to spadaj