"Żyjemy a dopóki żyjemy wszystko jest możliwe".- Roz

piątek, 4 grudnia 2015

Ciasto bananowe


Olkowi zachciało się czegoś słodkiego.

Składniki :
80 g masła
1/2 szklanki cukru
3 banany
1 i 3/4 szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
wanilia, lub przyprawa do szarlotki - pół łyżeczki
szczypta soli
jajko
50 ml mleka

Na patelni rozpuszczam masło dodaję cukier i podgrzewam do momentu az nie zaczyna się karmelizować, zdejmuję z ognia i wkrawam banany.
W miskę daję wszystkie sypkie składniki
W drugiej ubijam  mikserem  lekko jajko z mlekiem
dodaję ostudzone, poduszone widelcem, skameralizowane banany
Dodaję całość do miski z suchymi składnikami, mieszam, łyżką.

Piekę w keksówce w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 50 minut.
Dobre.

17 komentarzy:

  1. złoto!

    szybkie,proste,smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. a jakby zamiast cukru xylitol??

      Usuń
    2. możesz próbować, albo miód? stewia?

      Usuń
    3. Bardzo dużo tego masła!!!
      To nie pomyłka??

      Usuń
    4. A no oczywiście że nie wiem:D pewnie tak, no powinno być tak 1/4 kostki...

      Usuń
    5. chyba nie za dużo,bo to kruche ma być ciasto?

      Usuń
    6. do muffinek to dobra ilość
      ja mam w przepisie jednym ze 1/4 szklanki oleju

      Usuń
    7. Margo, w pierwotnej wersji było 80 dkg!
      To cztery kostki :))))
      Teraz już jest ok!

      Usuń
    8. :))))))))
      A to je nie widziałam tej wersji:D
      Olguś do tej ilości mąki,to by se Futi nieźle rączki natłuściła :)))

      Usuń
    9. a ja bym nawet nie wiedziała, że to za dużo :) :)

      Usuń
  3. Poprosze z dostawa do domu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. osobiście oczywiście ? :))

      Usuń
    2. aaa ja też poproszę. Nie mogę sama zrobić bo.. yyyy,, tego, blaszki nie mam. Znaczy keksówki, cokolwiek to znaczy :) :) :)

      Usuń

Miło by było jakbyś zostawił komentarz, chyba że jesteś trollem to spadaj