"Żyjemy a dopóki żyjemy wszystko jest możliwe".- Roz

sobota, 11 grudnia 2021

Tematy pracy magisterskiej

 Wiedza pacjentek na temat roli rehabilitacji w leczeniu raka jajnika.


Rekonwalescencja po operacji raka jajnika.


Interdyscyplinarność procesu leczenia chorych na raka jajnika.


Sprawność funcjonalna pacjentek a problem przewlekłego zmęczenia u pacjentek chorych na raka jajnika.




Mam wybrać temat pracy, ale zamiast mózgu mam czarny dziurę. Na tą chwilę wymyśliłam te cztery ale nadal nie wiem czy to jest sensowne 🤣



15 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o mnie, wybieram 1 - zrobisz ankiety wśród pacjentek, opracujesz je, dodasz część teoretyczna i już. Albo 3 - bardziej opisowa z przykładami. A promotor nie podpowiada tematów?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybieram nr 3 - interdyscyplinarność w każdej dziedzinie medycyny kuleje.
    Powodzenia w właściwym wyborze tematu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, brzmi dobrze. Ale jaka by to była praca? Po prostu teoretycznie opisać tą interdyscyplinarność?
      Jakie są wymagania, możesz napisać pracę teoretyczną, czy musisz mieć badania?
      Ella-5

      Usuń
  3. A wiesz już co chciałabyś badać? chodzi o samo brzmienie tematu, czy o treść pracy?
    Przy pierwszym od razu nasuwa mi się pytanie, czy chodzi o wiedzę przed operacją, czy po przeszkoleniu (bo przecież jakieś informacje otrzymują w trakcie leczenia)?
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie wiem, dziura mózgowa

      Usuń
    2. No to może właśnie - wiedza przed (zrobić ankietę przy przyjęciu) porównać do wiedzy po przeszkoleniu (kolejna ankieta)?
      Ella-5

      Usuń
    3. A po drodze szkolenie - zrobić projekt, jakie.
      Ella-5

      Usuń
  4. Oprócz ankiety, trzeba jeszcze jedną technikę badawczą wybrać, np wywiad, albo analizę dokumentów. Przynajmniej tak trzeba było za moich magisterskich czasów- metoda badawcza i w niej wybrane techniki. Promotor ma swoje wymagania. Wybrałabym temat pod jego wymagania, by potem nie robił cyrków. Piszę to z własnego doświadczenia z pracy ze studentami.
    Mnie się ten ostatni wydaje interesujący, ale będzie trudno oddzielić zmęczenie, wywołane chorobą, od tego np. z przepracowania.
    Pierwszy jest chwytliwy, faktycznie dobrze znać wiedzę pacjentek na temat ich choroby.
    I wzięłabym jeszcze pod uwagę, jaka jest literatura, dotycząca poszczególnych tematów, bo trzeba wykazać się jej znajomością i cytować w rozdziale teoretycznym,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z promotor pisałam, nie umiała na tą chwilę mi pomóc, myślę że jak jej przedstawię moje pomysły to może będzie jej też łatwiej nakierować na odpowiednie tory.

      Usuń
  5. Trochę masz ułatwione zadanie,bo poza teorią,znasz praktykę.I to chyba nieźle.Mozesz w badaniach oprzeć się na danych z twojego miejsca pracy,to dużo.Bywają bardzo pomocni promotorzy..tak czy owak - powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Miło by było jakbyś zostawił komentarz, chyba że jesteś trollem to spadaj