"Żyjemy a dopóki żyjemy wszystko jest możliwe".- Roz

piątek, 19 stycznia 2018

Wiara

Kilka dni temu koleżanka z pracy zaproponowała żebym towarzyszyła jej na spotkaniu szabasowym w siedzibie  Gminy Żydowskiej w Poznaniu.
Jakbym mogła nie skorzystać z tego zaproszenia.
Jestem pod wrażeniem gościnności, otwarcia na innych, poczucia humoru i tak bliskiej a jednak dalekiej kultury.
Mam po tym spotkaniu wiele pytań dotyczących pewnych zwyczajów i rytuałów.  Zupełnie inny świat, chociaż praktycznie za ścianą.
Bardzo mnie urzekło to że  inaczej niż Polacy, Żydzi mają takie poczucie humoru że potrafią się śmiać z samych siebie.
No do tego serwują idealne gołąbki w liściach winogron ❤
Cudowny wieczór.

13 komentarzy:

  1. Niewiele o sobie wiemy. A nieznanego łatwiej jest nienawidzić... Pięknie napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś byłam na ich spotkaniu polaczonym z występem pani śpiewającej tradycyjne piesni. Zachęciła wszystkich do śpiewu ( w jidish). Jak oni spiewali! Dopiero wtedy trochę mi było głupio, bo ja nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie spiewalam ale słuchałam i bardzo mi się podobało

      Usuń
  3. wspaniale jest poznawać, otwierać się na inność!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nagle okazuje się że to co jest " inne" może wie rzeczy pokazać z innej perspektywy

      Usuń
  4. Futi, napisałaś: "inaczej niż Polacy". Czy tak to właśnie jest? Czy bardziej liczy się narodowość czy obywatelstwo? Od zawsze mnie to frapuje a nigdy nie miałam okazji spytać. I przecież nawet w Izraelu nie wszyscy są Żydami. Jak będziesz miała okazję, zapytaj proszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co się bardziej liczy. Mogłam napisać no że Żydzi mają inne poczucie humoru niż katolicy. Po prostu potrafią się śmiać z samych siebie co nam się nie koniecznie zdarza.

      Usuń
  5. Od lat uczestnicze w spotkaniach różnych ruchów osób świeckich w kościele katolickim. Tworzą je szczęśliwi , radośni ludzie, ktorzy tez potrafią sie z siebie śmiać...Ale ten dowcip, jest różny od żydowskiego...to prawda !!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z zaciekawieniem przeczytałam twój wpis :) Muszę częściej odwiedzać ten blog.

    OdpowiedzUsuń

Miło by było jakbyś zostawił komentarz, chyba że jesteś trollem to spadaj